Werklunch met Dirk Van den Berghe

  • Datum:
    13 oktober 2023 12:00
  • Kosteloos annuleren tot
  • Open voor gasten
    Nee
  • Prijs
    €125.00
Inschrijvingen afgesloten

Op 23 juli 2023 publiceerde The Economist een artikel "Why Walmart is trouncing Amazon". Walmart, de Amerikaanse retailer uit Fortune 1, heeft zichzelf de afgelopen tien jaar heruitgevonden van een traditionele retailer in een zeer succesvolle omnichannel retailer, met als gevolg dat zijn aandelenkoers bijna verdrievoudigde, en dat in een periode waarin de meeste andere gevestigde, wereldwijde retailers zich terugtrokken en sommige zelfs verdwenen. 

 

Hoe heeft Walmart dit voor elkaar gekregen? Dirk, als voormalig internationaal directielid van Walmart, was een bevoorrechte getuige van en een sterke partner in dit transformatieverhaal en zal zijn ervaringen delen van zijn 10 jaar werken voor en met Walmart, en hij zal uitleggen wat Belgische en andere bedrijven ervan kunnen leren. Hij zal uitgebreid ingaan op strategie maar ook op cultuur en talent. Daarnaast zal hij ook zijn uitgebreide ervaring en lessen delen van het werken met andere toonaangevende digitale bedrijven in Azië, Europa en Noord-Amerika, of het nu gaat om JD.com, Rakuten, Flipkart, The Very Group en anderen.

 

In België kennen sommigen Dirk van zijn carrière bij Delhaize. Zijn passage als CEO van Delhaize bracht de supermarktketen terug bij zijn authentieke positionering en het lokale DNA van oudsher. In 2014 vertrok Van den Berghe om CEO te worden van Walmart Canada.  Zijn leiderschap maakte indruk en twee jaar later werd hij benoemd tot regionale voorzitter van Walmart Asia en tot topman van Walmart China. Hij vervulde ook bestuursfuncties bij onlinespelers Flipkart en JD.com, de grote rivaal van Alibaba.

Vandaag is Dirk voorzitter van The Very Group (UK) en van Takko Fashion Group (Germany). Hij is bestuurder van GoTo Company (Indonesia), Telenet (België). 

Andere activiteiten